Konya İl Sağlık Müdürlüğü ‘112 Acil’ sağlık hizmetleri, 2019 yılının ilk 11 ayında hava, kara ve motorize ekipler ile 153 bin 885 hastaya sağlık hizmeti sunarak en kritik anlarında vatandaşların umudu oldular.
Acil sağlık hizmetlerinin amacının en kısa sürede sağlık yardımına ihtiyaç duyan vatandaşlara ücretsiz olarak ulaşmak olduğunu vurgulayan İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mehmet Koç, “İlimizde 74 acil sağlık hizmetleri istasyonumuz, 164 ambulansımız ve profesyonel ekiplerimizle acil çağrılara merkezde ulaşım oranımız yüzde 95’lerin üzerine, kırsal vakaya ulaşım oranımız ise yüzde 94’lere kadar yükselmiş durumdadır. 2019 yılında helikopter ambulanslarımızın ulaştığı vaka sayısı da 203 olarak gerçekleşmiştir” dedi.
İlk 11 aylık dönemde Konya’daki ambulansların yaklaşık 5 milyon 500 bin km yol kat ederek vatandaşları en yakın sağlık kuruluşuna ulaştırdığını ifade eden Prof. Dr. Koç, “Çalışan memnuniyetini üst düzeyde sağlayarak verimli bir çalışma ortamı hazırlamak ve bunun sonucunda da hasta memnuniyetini en üst seviyeye çıkarma amacındayız. 112 acil sağlık hizmetleri sağlık müdürlüğümüzün dışarıya açılan penceresi konumundadır. Sağlık Bakanlığımızın sağlıkta dönüşüm ve gelişim döneminde en fazla ilerleme kaydeden birimlerimizden birisi de 112 sağlık hizmetleridir. 112 ambulanslarımız ulaşım imkânlarıyla ve zamanında müdahaleleriyle gerçekten göz doldurmaktadırlar” dedi.
İl Sağlık Müdürlüğü olarak hizmette aksama olmaması adına önemli çalışmalar yaptıklarının da altını çizen Prof. Dr. Koç, “Fiziki şartları oldukça kötü durumda olan yaklaşık 20 istasyonumuzu iki yıl gibi kısa bir sürede hayırseverlerimiz, belediyelerimiz ve Bakanlığımızın gönderdiği bütçeyle yenileyerek temel ihtiyaç malzemelerinin ve teknolojik cihazların tamamını modernize ettik. Yılsonuna kadar inşallah 4 istasyonumuzu daha yeni yerlerine taşımayı planlamaktayız” şeklinde konuştu.
Bu yılın başından bu yana gelen 1 milyon 399 bin 486 yardım çağrısına yanıt veren 112 ekiplerinin günde ise ortalama 4.190 ihbarı değerlendirdiğini belirten Prof. Dr. Koç, “Günlük olarak bizim 112 çağrı merkezimize 4.200 civarında arama gelmektedir, fakat bunların yalnızca 470 tanesi gerçek hasta ihbarıdır. Bu nedenle vatandaşlarımızdan ricamız, gerçek hastalara ulaşmayı engelleyecek olan bu tür gereksiz çağrılardan kaçınmalarıdır. Unutulmaması gerekir ki meşgul edilen ve gereksiz aranılan her çağrı bir insanın hayatına mâl olabilir” diyerek bu konuda daha duyarlı davranılması gerektiğini söyledi.
Asılsız çağrı oranlarında geçen seneye oranla düşüş yaşandığına da dikkati çeken Prof. Dr. Koç, “Bakanlığımızın ve sağlık müdürlüğümüzün yapmış olduğu farkındalık ve bilinçlendirme çalışmalarının olumlu sonuçlar verdiğini görmekten dolayı mutluyuz. Bu vesile ile 112 çalışanlarımız başta olmak üzere bütün sağlık çalışanlarımızın 1-7 Aralık 112 Acil Sağlık Hizmetleri Haftasını kutluyorum” diyerek sözlerini tamamladı.